25 Mart 2008 Salı

.. masallarda buluşsak biz ? .. "3"

Sil baştan ..

Kirli oyunların,ucuz yalanların döndüğü bu komik dünyanın eserlerini biz insanlar yapıyoruz..her şey biz insanların yapıtı! bazen kirli,bazense temiziz! bazen sinsi,bazen safız! işte böyle bir ortamda kök salıp yeşerirken acılarımızın yoğunluğunu tahmin edemez kimse..tahmin edemez dinleyicilerimiz! belki sizler kirlisiniz,belki de biz..belki biz sizi kirletiyoruz,belki de siz bizi..
anlamsız davranışlardan,yorumsuz bırakılan birkaç cümlecik yazdım size! kavramları çeşitli aracılıklarla seçen,kuralları bir bir çiğneyen ufak bir yaşam tarzı sundum size..
hayTa bir gençlik sezdim gözlerinizde..pıtır pıtır patlayan şekerler gördüm ağızlarınızda..tatlı,sevimli! ve uykudan yeni kalkmış bir ben vardım orada..gözlerimi aslında yeni açmışım ve o gördüklerim hiç yokmuş,rüyalarmış gibi..
olabilir diye düşünmek,emin olmamak..sonunda da olabilirdi diyebilmek! basit sözcükleri basit insanlar kurar..basitleşmemek ve bir şeyleri bayağılaştırmamak gerekir hep! ruhtur anımsatan düşleri bize,aydır ışığı yansıtan tepede..silip baştan çizmek gerektiğinde,doğru olduğunu sanar insan ilk karşısına çıkanı! sözlerle aldatır yalancı..bir kez olsun kanmamak ister insan ama "yanlış zaman,yanlış insan" .. bu senin için de geçerli arka masadaki dinleyici..

Peki .. bu yazımı bir yerlerden hatırlıyorum ve devamını getirmek istedim şimdi de ..

Devamlı sil baştan yaşıyorum (!) Anlam veremiyorum artık .. bir yerde dur demek gerek ama durmak bilmez mi kalp atışları hiç ? bir yerde dur , yürüme artık ayaklarım .. gittiğim yollarda daha çok batıyorum ve her "sil baştan"ım kararsızlığımın kurbanı oluyor ! Dün yine ağladım .. bugün yine ağlayacağım .. yarın da ağlayacağım ! Peki ya nereye kadar ? Boşver .. vazgeçtim , ağlamıyorum artık .. bir yerde dur , süzülme gözyaşlarım .. süzüldüğün parmaklarım daha çok kanıyor ve her "sil baştan"ım daha çok ağlatıyor !

Uzunca bir yol var bedeninde .. cadde gibi ama sokak aralarını hala keşfedemedim ! karanlık bedeninin karanlık yollarında kafama bir işçi kasketi taktım .. mağaralarda çalışan bir işçi gibiyim artık ! artık karanlık bedeninin karanlık yollarını görebiliyorum .. kafamdaki ışıklı kasket bütün sokak aralarını da açıyor önüme ! bir yerde dur , görme gözlerim .. gördüğüm yollarda bıraktığım izler ileride acı vericek O'na .. sakın daha fazla görme gözlerim ! her "sil baştan"ında O da mutsuz olmasın benim gibi .. ve çıkardım yeniden kasketimi ! işçilerin sol iç cebinde hep mi sigara paketi olur ? eskiden içmezdim bu lanet şeyi .. elimi attım ve paketten bir sigara çıkardım , sonra da yaktım ! bir nefes .. iki nefes .. üç nefes ve sigara bitmek üzere şimdi , nereye atayım ? yolunun üzerindeyim ! bir yerde dur , daha fazla nefes çekmeyip sigarayı nasıl söndüreceğimi düşünmeliyim , düşün beynim .. yere atarsam yine iz bırakacağım ! hele bir de yere atıp , üstüne basarsam ! her ne kadar karanlıktan görülemeyecek olsa da bu izler , acısını duyacak ve ağlayacak bana .. O'na acı çektirdiğim için nefret de edecek , belki küfredecek ! O'nda iz bırakmamalıyım .. elimde söndürdüm şimdi .. ancak bu kadarını yapabilirim !
bir yerde dur , artık başka "sil baştan" yaşamamalıyım ..

Hiç yorum yok: